5/5-10

Vi var hos Madde idag, hon kände sig piggare redan igårkväll så då bestämde vi det :)

Har haft en jättetrevlig dag där! Möttes först på Netto, handlade lite där och sen gick vi hem till dom. Jag köpte två burkar barnmat till Millie och hon fick syn på burkarna när jag tog dom, hon blev skitarg! Började bli lite hungrig så ser hon en burk, men får inget. Stackars liten haha. Hon lugnade sig rätt fort men när vi hade kommit ut från Netto så blev hon argare och argare. Fick bära henne en stund och sista biten så var det gallskrik! Hon hade nämligen bajsat + att hon ju blivit ännu hungrigare. Hon fick ny blöja, lugnade sig och fick lite mat. Humör har hon lilla fröken ;)
Blev bjuden på väldigt god kasslergratäng, måste lära mig att göra sån för det var det godaste jag ätit på länge. Fick även en smaskig bulle som Madde bakat. 

Denna vecka har vi bara en bil här hemma, den andra är på verkstad och ska besiktigas sen. O har man ingen bil så får man komma på andra sätt att ta sig iväg. T.ex. att använda benen. Hehe, så idag gick vi in till Mjölby.
Är ju bara 6-7 km, så det tog ca 1timme o 15min till Netto. Är ju en gammal järnväg som dom har gjort till "vanlig" väg, var väldigt guppligt så det var tur att jag inte hade Sing-vagnen o gick med.
Oskar kom och hämtade oss hos Madde vid 16.30, skönt att inte behöva gå hem ändå.

Han fick åka en snabbvända till Linköping o köpa ett paket kakel till, räckte inte till det vi hade. Vi har även gjort en trälig upptäckt nu precis. Oskar hade glömt göra hål i fuktspärrsmattan för en eldosa, den som är till varmvattensberedaren. Sååå..Oskar ringde nyss till kakelsättar-chefen för att höra om det går att ta bort nån platta. Och ja..suck smidigt ska det ju aldrig gå ;)
Bara att hoppas det kan lösa sig smidigt nu.


Bild från Millies o min lilla promenad, den gamla järnvägen som vi gick på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0