9/5-10

Idag har jag jobbat igen. Går rätt bra ändå! Endel kunder är så gulliga. Sen finns det ju givetvis några mindre gulliga, men jag har bra tålamod med just sånt. Så ja, det känns bra.

När jag kommit hem sen så tog jag hand om en halvtrött o gnällig Millie medan Oskar städade. Det vill säga, dammsög, plockade undan, torkade av och bytte lakan. Kakelkillen ska ju nämligen inte tillbaka hit mer nu, så nu kommer det inte bli dammigt direkt av den anledningen iallafall.
Underbart med någorlunda ordning här hemma :)

Mamma o pappa hade varit ute på lite loppisutflykt så dom kom förbi här, pappa hjälpte Oskar att flytta varmvattensberedaren in i badrummet. (den stod mitt i hallen innan.) Mamma hade även fyndat lite små gulliga kläder till Millie :) Var ett rosa fleeceset, ett par velourbyxor med rosor, två par strumpor, en rosa "jeansjacka", en liten scarf och en röd solhatt.
Allt var nytt, så hon hade fyndat bra :)

Millie satt i mitt knä förut i soffan här.. Satt och myste lite innan det var dags för gröt och sängen. Så märker jag efter en stund att hon har somnat, hmm. Lite för tidigt och utan gröt. Trött lilla gumman.
Så ikväll provade vi välling för första gången. Hade ju fått en påse med smakprov från Nestlé. Hon brukar ju äta 165ml ersättning och denna portion blev 225ml. Hon somnade när det var typ 25-30 ml kvar. Men hon verkade gilla det och vi får väl se hur natten blir :)
Vällingen hette ju iallafall Godnatt välling, inte för jag vet skillnaden riktigt..

Imorgon är det dags för babysång, blir på eftermiddagen imorgon. Ska bli kul att träffa lite folk :)
Nu ska vi kanske se nån film!

Badrummet är ju inte riktigt klart än, men några bilder på ett färdigkaklat badrum iallafall!

Här ska det så småningom stå ett hörnbadkar. Det här ser man när man kommer in, precis till vänster när man kommer in ska varmvattensberedaren stå. Och rakt fram, till höger om badkaret är det tänkt för ett dubbelhandfat.
 

Här ska vi ha tvättmaskin, tvättkorgar och så en bänkskiva över, på den ska vi ha blöjbyteplejs. Lite längre bort på väggen till höger ska det bli toalett. (till vänster är det duschhörna)


Här ska det bli dusch! Sen ska vi ha ett dubbelhandfat på väggen till vänster. Svårt att förstå hur det hänger ihop genom bilder.. Men ja, så ser det ut för tillfället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0