14/11-10 Hjälp

Åkte inte till Motala i fredags.
Däremot så åkte vi dit hela lilla familjen igår.
Har nämligen bestämt mig (tror jag haha) för att köpa nån vagn till.
 
Varit lite nyfiken på Crescent Compact,
är väldigt lik gamla modellen av Emmaljunga scooter.
Den finns inte i så många affärer.
Var jättefin tyckte jag! Men känns väl som att Emmaljunga är av lite bättre kvalitet.
Den var väldigt tung att svänga med tyckte jag.
Men ååh det finns så många för och nackdelar med alla.

Är väl just nu mest inne på Emmaljunga scooter,
men då kan jag inte bestämma mig om jag vill ha nya eller gamla modellen.
Är också väldigt nyfiken på Kronan Sulky 


Nya modellen, Emmaljunga Scooter 2.0, ser ut så här, men blir nog en svart isåfall.

Plus med denna enligt mig är:
Mycket bättre korg under än på gamla modellen
Bättre liggläge än gamla
Mysig sittdel
 
Och minus är:
Inte så fina färger att välja på
Kortare och sämre fotstöd och även lägre båge som går över barnets ben
 (läst att många föräldrar som haft båda tycker det)









Gamla modellen av Emmaljunga Scooter ser ut så här.

Plus med denna enligt mig är:
Finare och fler färger att välja på
Det med fotstödet och bågen som ska vara bättre på denna.
Lite lättare än den nya känns det som

Minus med denna:
Varukorgen!
Liggläget är inte lika bra, men borde vara fullt tillräckligt för Millie
Finns ej att köpa helt ny och dom flesta på blocket är ganska välanvända



Här är några till vi har funderat på




Crescent Compact

Plus:
Bra liggläge
Högt handtag
Lång sittdel
(Hög båge över barnets ben)

Minus:
Varukorgen!
Möjligtvis kvalitén
Tung att svänga med








Kronan Sulky

Plus:
Lufthjul tycker jag nog är ett plus
Bra varukorg
Bra solskydd som går att fälla in
Insektnät i sufletten
Steglöst ryggstöd med fullt liggläge
Ska vara fullt tillräcklig ända upp till 4 år
Blir väldigt liten ihopfälld + att man får med en väska att ha den i

Minus
Dyrast av dom vi funderar på
Går bara att beställa på internet (går att kolla på om man är Täby)








Sen är det ju Brios två varianter.
Brio Race med fyra vanliga hjul och Brio Spin med svängbara framhjul
Oskar gillar inte riktigt Brios vagnar.
Han tycker dom är fula och smala i sittdelen.
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker.

Plus:
Lite mer fjädring än andra
Bra liggläge, inte fullt men bra
Svängbara hjul ser jag både som ett stort plus och
lite minus på vintern o även på grusvägar
Race finns ganska många fina på blocket
Bra varukorg på båda

Minus:
Spin är rätt dyr
Tycker sufletten är rätt kort
Inte så mysig sittdel



Ja, nu kanske det inte finns lika stora vagnsnördar som mig.
Men OM, så kan ni väl snälla säga vad ni tycker :)

Och ni som inte är lika mycket vagnsnördar som mig,
kan ni inte bara skriva vilken ni tycker är finast/fulast??
Vore jättekul och bra att få höra lite :)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag tror att du får acceptera att du aldrig kommer vara helt nöjd med någon vagn. Komfort före design kanske? Använder du korgen under mycket? tung att svänga med är nog för att du e van vid din vagn. Fundera på vad som är viktigast och välj sedan vagn efter det. För en perfekt vagn finns knappast. :) Men de e bra att du skriver om vagnarna här, då vet jag lite vad som finns när jag väl ska välja en sen. :)

2010-11-14 @ 11:47:41
URL: http://thejossan.blogg.se/
Postat av: Jessy

Jag vet inte så mycket om vagnar men jag skulle nog ha köpt Kronan sulky. Tyckte den var snyggast med :)

2010-11-14 @ 19:23:17
URL: http://herwordsandthoughts.blogspot.com
Postat av: Jossan

Men va har du i korgen under då? De enda ja haft i min e ett paraply. :)

Men smidig i stan, menar du i affärer? Vår kanske inte är jättesmidig i affärer men för mej e de mer värt att den fungerar bra på alla underlag, att den klarar snö o grus. För affärer klarar juh alla vagnar.

Utifrån de ja sett så hade ja nog valt emmaljunga, cresent eller brio race. Men för mig spelar priset ganska stor roll oxå. :)

2010-11-14 @ 20:27:19
URL: http://thejossan.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hallå!:)



Hoppas du hittar en vagn som ni gillar ch blir nöjda med:)

Tänkte bara säga att vi köpte en emmaljunga scooter 2011 nu men som du skriver. Det är ett jätte plastig och litet fotstöd och bågen över benen är jätte låg verkligen. Alma är ju bara 14 månader men hon får knappt plats med overall och åkpåse:( I vår gamla emmaljunga scooter så fick Ebba plats tills hon var 3½ år nu kan vi inte ens köra Theodor som är 2 ½ år i den.

Jätte dåligt!

Vi ska skaffa en brio race den verkar större i sittdelen men tyvärr inte lika ombodnad och mysig.

Usch, va svårt det är nu för tiden att hitta en bra vagn. Allt ska va så snyggt men dom är inget praktiska längre.

Hoppas allt är bra med er!:)

Kram Cissi

2010-11-15 @ 11:09:07
Postat av: Lisandra mamma till Milo

nae nu gör du ju mej förvirrad oxå haha gu va kluven ja vart ang vagnval nu haha, nu fick ja lite o fundera på oxå:)

för som sagt de e svårt de här med vagnar, ja kan tyvärr inte hjälpa dej med vilken du ska välja utan välj en som passar er:)

kram kram

2010-11-15 @ 16:32:31
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0