15/11-10 Ung & Bortskämd?

Igår kom Oskars föräldrar förbi på eftermiddagen för att lämna en grej vi glömt i deras bil.
Då fick vi lite spontan-barnvakt, det gillas :)

Millie fick följa med på kalas till Oskars mormor och morfar.
Och mamsen Ella och pappsen Oskar fick ligga och slöa med gott samvete.
Var lite ovant, tänkte hela tiden att Millie låg och sov så man smög runt och viskade typ haha.

Vid 18.30 hämtade vi henne och åkte vidare till mina föräldrar.
Min fina pappa fick en t-shirt på farsdag, och en kram förstås :)
Lite senare kom även min syster som bor i Göteborg och
min syster som bor i Ödeshög och hennes familj.
Blev bjudna på pannkakor, glass och sylt. Smaskens!!

Var kul att träffas lite även om det några timmar då vi åkte hemåt vid 22 ungefär.
Millie var då jättetrött, men antagligen övertrött.
Hon vaknade nämligen så fort vi kom hem och somnade inte om förrns strax innan 00.
Så kan det bli ;)

Idag har vi haft en lugn dag, Oskar jobbar kväll.
Så vi käkade lite lunch ihop och när han åkt så åkte jag o Millie och handlade.
Tog Östenssons i Skänninge idag, kul med lite omväxling :)
Hem o packa in maten sen åkte vi in till Mjölby.
Hjälpte mamma lite med en grej med hennes blogg.
Ja hon har startat en blogg, hör ihop lite med hennes affär.
Jättefin tycker jag!
Kolla gärna in den om ni vill :)
http://blogg.nuochda.com

Även hennes affär http://nuochda.com kan ni ju kolla in.
Skrivit om den förut, men nu har hon fått in
massa massa fina julgrejer, tycker jag iallafall :)

Blev även bjuden på lite mat och sen umgicks
Millie och jag med mamma o pappa en stund.
Åkte hem vid 20.30 kanske, blev likadant med Millie idag!
Men idag gav jag mig inte, satt och vaggade henne en timme i famnen.
Så nångång efter 22 började min egentid, därför jag fortfarande sitter uppe ;)
Lite för att Oskar inte är hemma o säger åt mig att lägga mig med haha.

Jag kanske borde vara med i programmet Ung & Bortskämd - av min sambo.
Vi hade en liten diskussion om det igår, eller om det var idag kanske.
Han gör ganska mycket här hemma, lagar all mat, dammsuger/torkar golv,
betalar räkningar, tankar bilarna, allt i trädgårn, all renovering och säkert lite mer ändå.
Jag tar hand om inhandling av mat, tvätten, disken och plockar undan oftast varje kväll.
Sen måste jag nog säga att jag tar hand om Millie en liten aning mer,
med matning, nattning o sånt.

Så visst vi gör väl lite sysslor båda två.
Men idag tankade jag iallafall upp bilen. 730 spänn!
Jag förstår varför jag brukar undvika det ;)
Haha.
Ska väl försöka steka nån korv o göra lite makaroner åt honom imorrn.
Kanske. :)

Hur har ni sysslorna uppdelade?

Förstår inte varför jag alltid ska lyckas skriva så långt.
Inte så bra på att uttrycka mig kortfattat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0