26/11-10 Stockholmia

Nu har jag varit i Stockholm tisdag-onsdag och igår hade vi mamma-barn-träff.

Stockholm gick jättebra, väldigt skönt att mamma var med!
Hon har mycket mer koll på grejer än mig!
Tunnelbana, spårvagn, buss, ja jösses, himla pussel att komma dit man ska.
Jag skulle nog aldrig bostätta mig o Stockholm frivilligt!! :)

Vi skulle ju åkt bil upp till Stockholm, men vädret var ju som det var.
Så till sist tog vi tåg. Inte min stora favorit då jag mår ganska illa m.m,
men det var tur vi gjorde så.
När vi hade kommit upp till Stockholm så tog vi oss ut till Täby,
man fick då använda sig av alla tre färdmedel som jag nyss skrev.
Plus att vi fick gå en bit i iskalla blåsten.

Till sist kom vi till Kronans showroom, för att kolla in deras sulky.
Och..njaa. Ingenting jag kommer beställa!!
Den hade väl sina fördelar med sufletten, varukorgen, handtaget m.m.
Men gu så tung att svänga, och inte alls så snygg som på hemsidan (tycker jag),
dessutom kändes den lite ranglig eller vad man ska säga.
Nej, nån Kronan Sulky blir det inte!

Men då fick vi ju se lite av Täby med haha.
Resan dit var faktiskt fin och mysig.

Vi gick sen på stan en sväng.
Så här julfint var det där vi gick.


Var mysigt att gå runt lite.
Hittade lite smågrejer till mig själv.
Sen gick mamma och jag o åt på en mysig restaurang, Drottninghof hette den.
Jättegott!

Sen tog vi oss hem till Kersti, min faster, och hennes man Lasse.
Fick lite värmande te och satt och pratade en stund.
Sen sov vi underbart gott, älskar deras duntäcken!

Dagen därpå tog vi oss till Solna centrum.
Var där jag skulle göra klart min utbildning!
Mamma åkte iväg på lite egna äventyr och jag satte mig för att lyssna på två föreläsningar.
Ganska intressant faktiskt, men det efterlunch var lite rörigare och så var man ganska trött.
Underbart att ha det klart nu iallafall!! Nu väntar jag bara på att mitt diplom ska komma :)

När jag var klar gick jag inne i Solna Centrum och kollade lite, mamma kom dit med efter en stund.
Hittade en fin dress till Millie på Polarn o Pyret,
en tröja och strumpor till henne på h&m,
ett par svarta jeans till mig på Vero Moda,
en lång luvtröja på Stadium, ett par tröjor från Gina Tricot.
Haha bara affärer som finns hemma, blir lätt så ;)
Är ju ändå väldigt olika utbud i affärerna.

Tåget hem gick vid 19.30 och då var det ett dubbeldäckartåg.
Jag har längtat efter att åka ett sånt!
Det gör jag inte längre!! Huu vad illa jag mådde!
Var tvungen att sitta o blunda.
Här är min mamma på övervåningen, hon mådde bra iallafall :)



Vi upptäckte att vi skulle få vänta en timme i Linköping.
Så pappa var jättesnäll och gav sig ut i ovädret för att hämta oss där :)
Så här fint var det utanför stationen i Linköping när vi stod o väntade på pappsen.



Tack mamma att du följde med! O pappa för att du hämtade oss :)



Igår blev tyvärr inga bilder tagna, men det var en jättemysig dag hemma hos Lisandra!
En ny variant av köttfärssås o spaghetti smaskade vi i oss.
Mumsigt!
Vi har ju bestämt att vi ska göra vår egen variant på köttfärsås.
Lite kul faktiskt, finns ju så många olika.

Millie var (och är) så himla hes o hostig så vi var inte på babysimmet igår.
Hon var ganska hängig så det hade nog mest blivit gnäll.
Bättre o ta det lite lugnt så hon blir frisk.
Oskar somnade framför tvn så Millie och jag åkte in o handlade mat. :)
Sen hann vi både packa in allt och laga maten innan vi väckte sömntutan.

Ja, idag är det en lugn dag.
Jag har plockat fram lite julsaker. Rätt mysigt faktiskt :)
Millie ligger och sover så jag ska väl passa på att ställa i ordning lite.


Kommentarer
Postat av: Ewa Gustafsson

Kul med fina bilder och fint skrivet. Tack för trevlig resa och god mat!

Kram mamma

2010-11-26 @ 23:21:33
URL: http://blogg.nuochda.com
Postat av: Emelie

Hejsan Ela!

Hoppas att allt är bra med er.

Har din mamma möjligtvis varit lärare i boxholm? För många årsedan alltså? Tyckte ja kände igen henne. =)



Kram Emelie

2010-11-27 @ 09:08:29
URL: http://emeliefridhjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0