7/10-10 Uppdatering

Oj oj oj, vi har haft så himla fullt upp nu!
I måndags åkte vi till Jönköping och kollade på en bil.
Den var fin men vi ville fundera lite ändå.

Tisdagen var det Salig röra.
Sen åkte jag till mamma o pappa, gick en snabbis på stan
och så skulle vi till banken direkt när Oskar slutade.
Var där ganska länge och när vi gick därifrån hade vi bestämt oss för att ta bilen.
Så Oskar ringde, men då var den ju såld!
Typiskt.

Vi åkte iallafall in till Linköping på kvällen.
Hade varsin klipptid och så skulle vi kolla på dator och ettårspresent.
Dator fick vänta men ett pussel hittade jag.
Då vi redan var i Mjölby och bara skulle in ett par timmar till Linköping,
så var mamma o pappa så snälla och hade hand om Millie.

När vi väl kommit hem, vilket blev rätt sent så kollade vi massa på bilar på blocket.
Hittade en fin v70 i Linköping som precis lagts ut, så vi skrev ner nummer o lite.

Onsdagen träffades vi alla mammor hemma hos Lisandra, mys!
Väldigt väldigt god sallad hade hon gjort.
Som Lisandra skrev med så är det jättekul att vi lärt känna varann!
Blir bara trevligare o trevligare :)

Ja det var kanon, men vid 3 ungefär så åkte jag o Millie
mot Mantorp. Skulle ju på ettårs "kalas" hos Thilde.
Filippa var där med, god fruktsallad och glass.
Sen massa lek o bus.
Millie hade ju en kalasklänning på sig, som hon givetvis lyckades bajsa ner helt.
Haha så himla typiskt när hon aldrig gör det annars :P
Väldigt kul att få prata lite med Malin iallafall!
Och träffa Thilde! Kul att träffa Fredrik, Calle o Filippa med givetvis :)

Oooch, dagen tog inte slut där.
Vid 18 åkte Millie och jag hemåt.
Hade nu ringt killen med bilen i Linköping, bestämt att ses vid 19.
Så hem för att hämta Oskar (som hade jobbat över till 18)
Mamma o pappa ställde upp och hade Millie igen, tusen tack.
Hade inte varit kul för henne att vara med.

Mötte upp killen hemma, åkte till en mack där det var mer upplyst.
Oskar är vääldigt nogrann, kollade allt!
Sen provkörde vi, började prata om pris.
Den var utlagd för 97000 och han kunde absolut lägst tänka sig 94000.
Vi åkte för att fundera lite, bestämde oss för att ta den.
Så ringde Oskar och sa det, då fick han ner den till 93000 haha.
Kanon, men så blev det krångel när vi skulle ta ut pengar.
Löste sig till sist, stort tack till min syster som hjälpte till :)

Ja det känns bra, härligt med en ny bil äntligen.
Det enda minuset som fanns överhuvudtaget var att det var ljust skinn,
vi hade helst velat ha svart.
Men man kan inte få allt här i livet ;)
Oskar har bilen till jobbet och annonsen är borta, annars kunde fått se en bild på den!
Men det kanske kommer.

Nä nu blir det väldigt långt, så blir det när man inte hunnit skriva på några dar :P
Ikväll är det babysim. Knappt hon är en "baby" längre,
men vet inte vad jag ska skriva annars. Heter ju det eller..ja..
Knäppt att hon är ett år om mindre än två veckor!!
Våran lilla tjej.


Så rolig min här haha :)
Ser helt groggy ut.


Förresten! Grattis till Ewelyn som blir ett år IDAG! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud jag kan fortfarande inte få in i mitt huvud att lilla Millie redan blir ett år så snart! Vart tar tiden vägen?? Jag minns så väl när man läste bloggen och hon va nyfödd och det känns verkligen inte som ett år sen ;) Supermysigt ändå med ettårskalas. Kan inte sätta mig in i situationen hihi. Kramisar till er.

2010-10-08 @ 09:59:43
URL: http://jjoohhaannaass.blogg.se/
Postat av: lovisa

mysig header:)

2010-10-08 @ 10:38:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Lisandra- mamma till Milo

kul med ny bil, hoppas ni kommer trivas med den:) tack för senast:) hoppas ni hade kul på kalaset, vi ses på tisdag:) kram

2010-10-08 @ 11:51:49
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0