22/9-10 Dagis

Imorse var vanlig morgon.
Millie vaknar vid 6, jättetrött o gnällig för att hon vill sova mer men inte kan.
Får mat, somnar nästan men så får hon för sig att sätta sig upp.
Blir piggare, men vill ändå vara kvar i våran säng o bara va,
kolla lite på barnprogram o kolla på min telefon.
(bara för att jag är så fruktansvärt morgontrött)

Så vid 8-8.30 börjar jag bli så pigg att jag känner att vi kan gå upp.
Då dröjer det ungefär 10 minuter så är hon jättetrött o vill sova,
så vid 9 brukar hon sova.
O då är jag för pigg för att lägga mig igen men
är ändå jätteseg hela dagen för att jag sovit för lite.
Haha ja jösses.

Iallafall. Då när hon sov så tog jag tag i att ringa till Ryttarhagens förskola
och Kungshögas förskola.
Fick ju ingen plats i Hogstad så nu får hon gå i Mjölby, ett tag iallafall.
Vi fick komma o hälsa på på båda ställena idag.
Så strax innan elva var på Ryttarhagen och om en timme ska vi till Kungshöga.
Ryttarhagen var väl bra eller alltså jag vet inte,
svårt att säga när man bara går runt ett varv.
Men visst där kan hon säkert trivas :)

Så nu har jag varit inne hos mina föräldrar (som inte är hemma längre)
och gett Millan lite mat.
Tänkte att vi ska klä på oss nu och gå upp till Kungshöga :)
Hejsålänge.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Ella!!

Jag jobbade en längre tid på Ryttarhagen innan jag började plugga. Deras utegård tycker jag är så himla fin, finns ingen förskola i Mjölby med så mycket material till uteleken. Eftersom mycket av dagen tillbringades utomhus så höll sig barnen friska längre. Kungshöga har jag endast jobbat på en dag o det var när den precis hade öppnat så det var svårt att få någon uppfattning av deras arbete. Lycka till med valet, synd att det inte blev Hogstad så Mille kunde få leka med brorsans grabb =)

2010-09-22 @ 13:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0