25/9-10 Nya kläder

Igår hade vi en lite gnällig förmiddag här hemma.
Jag hade tänkt åka in till stan vid lunch men hann inte det.
Sen mellan 15-16.30 så var det föräldra-barn-träff på bvc.
Alltid lite intressant att kunna fråga och höra varandras funderingar,
när man samtidigt kan fråga en bvc-sköterska.
Birgitta är ju jättebra så tycker jag!

Kul att träffa Thilde med, var ju ett tag sen nu.
Hon hade blivit lång, så söt så.
Det är roligt med våra små oktoberbarn,
följt varandra ända sen dom var tre-fyra månader ungefär.
Och nu fyller alla snart 1!

Efter bvc så kom Oskar in och vi gick en sväng på Lindex o Kappahl då istället.
Ville ha med honom när Millie skulle få sin overall.
Tyckte han skulle få vara med o välja färg.
Jag hade tänkt en blå, men han tyckte den var lite fånig
och lite för pojkig så till sist enades vi om en rosa haha.
En mössa och tre bodysar fick hon med.

O pappa Oskar var så gullig o gav mamma Ella lite kläder.
Puss på honom.
Ett par jeans, ett par leggins och en mysig lite längre tröja fick jag :)


Här kommer lite bilder på det nyinhandlade.

Mille provar sin nya (lite förstora) overall och sin nya (lite förstora) mössa.
Och så kollar hon in sina nya bodysar med



O här är mina nya, svårt att få ett bra kort på det bara.
Det stora grå är tröjan, tight över rumpan o pösig över magen. Perfekt ;)
Jeansen är tighta stretchjeans, gillade dom!
O så ett par svarta leggins med lite knappar nertill. Användbart!



Oskar är och jobbar nu, fram tills kvart i 12. För klockan 12 börjar jag jobba.
Ses mycket idag ;)
Blir bara att vi byter bil, så han får med sig Millsan.
Jag jobbar tills 19.30.
Sen vid 20 så kommer mamma, pappa,
min syster Erika från Göteborg och hennes nya flickvän Elin hit.
Ska bli kul att träffa dom! :)


Kommentarer
Postat av: Ellinor Svensson

Ella, vilket himla sött barn du har! Har läst din blogg ett tag och det är jättekul att följa!

Har väl inte pratat sen typ högstadiet? Men stort GRATTIS i alla fall till din dotter och din familj. Du verkar ha det jättebra:)

2010-09-25 @ 11:19:23
Postat av: Lisandra- mamma till Milo

sv: Tack så mkt:)

Ha en trevlig helg:)

2010-09-25 @ 11:25:12
URL: http://lizzzandra.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag köpte en likadan overall idag.. letade som en galning överallt.. dåligt utbud med fleeceoveraller tycker jag :-( Jag har dock inte provat den på Ewelyn ännu, så jag hoppas den passar :-)

2010-09-26 @ 17:50:00
URL: http://malinmildh.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej syrran!

Vad kul att läsa din blogg. Det var jättekul att få komma hem till er i lördags. Mysigt.

Milie var så rolig!

Stora kramar!

2010-09-30 @ 08:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0