15/9-10 Rena lakan!

Millie sa ingenting förrns tjugo över sju imorse.
Hämtade henne för lite mys i våran säng.
Efter några minuter ställer hon sig upp och jag ser världens fläck på pyjamasen.
Även på lakanet/örngottet var det fläckar.
Då har hon MASSA bajs i rumpan stackarn.

Tog sin lilla tid att få bort, var överallt verkligen.
Så hon fick ha endast blöja på sig, jag bäddade rent i sängen. 
(som tur var hade det inte läckt igenom lakanet och det var heller inget i hennes säng)
Sen duschade vi både hon och jag!

Blev städning och lite pysslande inför besöket.

En riktigt trevlig dag fick vi tyckte jag!
Mycket prat, skratt och bus.
Nästa vecka åker vi hem till Johanna o Molle :)

Emma, Emma, Lisandra och deras barn åkte vid 3 ungefär.
Jossan o Max åkte nån kvart senare.
Johanna o Molle stannade en liten stund så Molle hann äta och så.

Millie somnade typ 20 minuter innan dom kom,
och vaknade väl 20 minuter efter dom kom.
Det är allt hon har sovit idag!
Blundade två sekunder i min famn medan Johanna o Molle var kvar.
Så vid halv 8 tog det inte många sekunder innan hon sov.

Då hade hon alltså inte sovit från 11.20 ungefär.
Ändå inte varit såå gnällig.
Får väl se hur natten blir :)

Ikväll har jag sytt upp panelgardiner.
Och Oskar har skruvat upp gardinstänger
i vardagsrummet och i Millies rum.
Gardinerna till Millies rum ska jag sy själv, det hann jag inte idag.

Gardinerna i vardagsrummet är iallafall på plats nu, tror att det blev okej.
Jag är inget bra på inredning sådär.
Tycker alla har så fint men lyckas aldrig få till det riktigt.
Men lite mysigare blev det nog allt!
Ska bara stryka dom imorrn ;)

Imorrn är det fullt ös!
Salig röra i Högby, träffa Malin och sen babysim.
Kul blir det!

Grattis till Max som blev 4 månader idag med!

Lite bilder från dagen


Millie gillar verkligen Lisandra, alltid glad hos henne :)


Blev tyvärr inga fler från mamma-barn-stunden.
Har en på Jossan o Max, men dålig fotograf som jag är
så lyckades jag ta när Jossan blundar och Emmas ben blev halva bilden :P


Upphängda, skrynkliga gardiner ;)



Och här är min älskade lilla bulle precis innan hon somnade.

Å appropå bulle, har ni hört den där låten från Astrid Lindgrens Bästa
som heter När mamma var liten?
Vet inte vilken film den varit med i, men det är nån liten gullig unge som sjunger.
O på slutet så sjunger hon/han typ: För hon är go som den goaste bulleee.
Svårt att förklara, första gången man hör den låter den nog bara lustig haha. 
 Men jag blir nästan tårögd när jag hör den.
Är väl för jag tänker på min lilla bulle :)


Kommentarer
Postat av: Lisandra

Och jag gillar verkligen Millie hon är så himla go din lilla tös<3

så tycker ja att ni hade de så himla fint hemma, ja fick en massa nya idder nu, så inredning de kan du visst de:)

2010-09-16 @ 09:31:00
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0