17/9-10 Igår och idag

Som sagt, det blev en väldigt full dag igår!
Hade ingen ork att skriva på kvällen.

Började som sagt med Salig Röra, mycket bra grej!
Fri lek = kanon för små barn som inte vill sitta still.
Och sen sjöng vi några låtar o sen var det lunch för 25 kr för vuxen,
är ju jättebra så man får i sig lite mat!
Dit åker vi fler gånger :)

Sen åkte vi in till Mjölby, Millie somnade typ direkt när bilen startade från Högby.
Så medans jag väntade på att Malin slutade så gick jag en sväng med Millie,
så att hon kunde sova lite mer.
Sa hej till mamma o pappa när jag gick förbi
och mötte sen Malin inne på Kvarnen.
Vi köpte varsin ny Marabou, den jag köpte var med karamelliserade mandlar och havssalt
och den Malin köpte var med kola och nougatkrisp tror jag.
Båda var riktigt goda, men jag gillade nog den med mandlar o salt bäst.
Låter kanske inget vidare, men mmmm....marabou.

Malin och jag pratade om allt möjligt.
Alltid kul att träffa henne, hon är så bra Malin!!
Millie tycker så mycket om henne med, nästan mer än mig ibland ;)

Strax innan halv 5 skulle Malin iväg och vi skulle ju på babysim.
Åkte hem, packade ihop o så åkte vi mot Boxholm alla tre.
Träffade Emma o Lisandra och så Lowa o Milo med förstås. :)
Gick bra i poolen, men oj sånt humör våran tjej har!!

Babysims "fröken" säger att hennes barn med hade sånt humör som liten,
och hon tror vi kommer få det tufft framåt. Kul va :)
Haha nej men hon sa med att det är bra i vissa fall med.
O på slutet igår så lämnade hon faktiskt ifrån sig grejerna hon höll i frivilligt,
det är framsteg.

Nä nu börjar det bli långt! ;)
Idag har jag ringt dagiset här i Hogstad, är fullt.
Så måste ringa till några i Mjölby och se om jag kan komma på besök.
Sen är det väl bara att ställa sig i kö på ett i Mjölby tills vi får en plats här.
Blir nog bra :)

Ska även åka och kolla lite bilar idag, är i ganska stort behov av en ny bil!!

Även i STORT behov av en trappgrind att ha här nere.
(fick en av våra grannar, men den passade bara däruppe)

Förut när jag var i badrummet så hör jag duns-duns-duns-tystnad.
Usch man springer rätt snabbt kan jag säga.
Hon illskrek så fort jag tog upp henne, men gick över rätt snabbt.
Förstår inte hur fort hon hade lyckats ta sig till trappen,
 hon kan inte varit mer än två-tre steg upp iallafall.
Usch usch, är verkligen svårt att ha koll när dom är så snabba.
 

Så här såg Millie ut när hon fått in potatis i munnen för första gången,
två dagar innan hon blev 4 månader .


Och här har hon känt efter hur det smakar ;)


Kommentarer
Postat av: Lisandra

hi hi vilka söta bilder:) härlig min de där:)

2010-09-17 @ 15:18:27
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0