6/9-10 Full rulle

Missade början på Halv åtta hos mig, gillar det programmet och det var ju premiär idag. Men hela Biggest Loser Sverige såg jag iallafall!
Kul med alla program starter nu tycker jag :)

Oskar jobbar kväll och Millie somnade ungefär 20.40.
Haha sista halvtimmen så höll hon på för fullt i soffan, ställde sig upp, satte sig ner, snurra runt o garvade. Så fort man kollade på henne, sa nåt eller nuddade henne så skratta hon massor.
Mammas älskling!!
Hon har gjort mig så glad hela kvällen, sitter och ler nu bara jag skriver det tillomed haha.



Imorse åkte vi till babysången, blev tyvärr lite sena men vi hann ändå. Guuud så mycket folk vi var. Nästan för många tycker nog jag, blir så rörigt. Fast ändå kul att så många hittat dit!
Och kul att träffa dom man känner och även andra förstås. :)
Blev så himla dumt med Millies sömn.
Hon brukar nästan alltid sova mellan 9.30-11, vilket ju är precis när babysången är.
Men även på eftermiddagen sover hon oftast precis när babysången är.
Blir ju lite fel hela dagen sen då, får väl ta det en dag i veckan. För jag vill inte skippa babysången, tycker ändå att det är sån mysig stämning och tycker det är bra för Millie att vara i större barngrupper.
Så hon vänjer sig till dagis ;)

Även handlat mat, kokat nya nappar o nappflaska, kört en maskin tvätt,
plockat undan lite här och där, rensat bort lite av Millies kläder,
plockat in alla hennes kläder i nya garderoben och även möblerat om i hennes rum.
Puuh.

Eftersom vitrinskåpet vi köpte var trasigt så ska vi köpa ett skåp från mammas affär istället.
Jag tycker det är himla fint! Hon håller just nu på att måla o fixa till det.
Om ni är ute efter en piedestal, ett litet bord, ett kuddfodral
eller ja vad ni nu kan tänkas vilja ha
så tycker jag ni ska kolla in min mammas affär/hemsida :)
Mycket vitt, mycket äldre renoverade möbler, porslin, lampor.
Men även massa nya grejer och lite smått o gott
Här är hennes hemsida: http://www.nuochda.com/

Var nån anonym person som undrade vad jag jobbar med för han/hon
tyckte min föräldrapenning var väldigt låg,
jag kan inte annat än hålla med.
Jag jobbar som kassörska i en mataffär.
Men under det året som min föräldrapenning beräknas på så pluggade jag samtidigt.
Så min årslön blev strax under 200'000.
Och då blev inte föräldrapenningen mer än 6000 kr/mån,
om man tar ersättning för 20 dagar i månaden.
Så är det med det :)


Här kommer bilder på Millies nymöblerade rum.
Fortfarande inte 100% klart haha, men närmar sig :)



En full Millie-garderob



Och sist men inte minst, mammas skrutt. Stod själv flera gånger idag!




Kommentarer
Postat av: Lisandra

så himla fint Millies rum blir:)

2010-09-06 @ 22:21:02
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0