7/9-10 Bvc

Hehe blev en ganska lång kväll igår, Millie vaknade jättepigg vid 23 och somnade inte förrns 00.30.
Mellan oss ska tilläggas, sov där hela natten.

O ikväll har hon vägrat somna. Tog över 1½ timme att få henne att somna.
Inte hunnit äta ens och nu tycker jag det är försent.
Håller alla tummar och tår för att hon sover längre än till 23 ikväll.

I förmiddags kom Oskars föräldrar hit, Oskar fixade lite god mat.
Tyvärr blev det inte så länge för våran bvc tid hade blivit framflyttad.
Så 13.45 skulle vi dit, spännande.
Hon är en stabil tjej våran Millie hehe. 9840 gram väger hon nu, 75 cm lång.
Hon ligger precis på "normalbebiskurvan" med vikten nu,
lustigt tycker jag för hon väger mycket mer än alla hennes jämnåriga kompisar.
Men allt var finfint med henne, dom tyckte att hon var ovanligt lugn för sin ålder.
Hon var väldigt duktig och satt helt still när dom kollade allt faktiskt hehe,
men annars vet jag inte om hon är så lugn ;)

Måste säga att jag blev lite besviken på bvc idag. Tyckte inte dom svarade på nåt man undrade. :(
Var bara: klä av henne, väga, mäta och så klä på och hejdå.
Tjoff poff så stod man där med massa obesvarade frågor.
Men men, ska ju ganska snart dit igen.

Våran andra bil gick ju sönder igår med! Precis lagat den ena så kraschar den andra.
Så efter bvc åkte vi till mina föräldrar som var snälla och lånade ut en bil till Oskar ett par dar.
Han åkte till jobbet och jag gick en sväng på stan, skulle kolla efter en fleecefilt/fleecetyg
till dynan som ska sys till Millies vagn.
Hittade inget bra direkt, så fick för mig att Jysk eller City Gross kunde ha nåt.

Fick med mig mamma så åkte vi dit. Jysk var det väldigt tomt på, ska ju slå igen snart!
City Gross hade inte heller nåt kul, däremot hittade jag en jättemysig filt på Karlsson.
Kunde inte bestämma mig för en fin ljus grön eller en praktisk helsvart så jag tog båda ;)
Får försöka klura på det...

Åkte hemåt, släppte av mamma o fortsatte hemåt. In snabbt för att ge Millie mat o ny blöja.
Sen traskade vi bort till min kollega. Har lånat hennes vagn ett tag så nu skulle hon få tillbaka den.
Som tack för lånet så fick hon en liten rosa skål som det stod Smått o Gott på och
en välkommen skylt med 3 hängande små hjärtan på.
Hon blev jätteglad :)  Fick lite saft där och vi satt o pratade över en timme. Trevligt!

Hon fick även detta hemmagjorda kort



Efter det vet ni ju som sagt hur min kväll har sett ut ;)
Hunnit se lite av Idol iallafall. Nu ska jag nog försöka lägga mig.
Imorgon är det mammaträff i Gammelkil, najs najs.

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0