28/4-11 Dörrhämtning

Jag hade visst fel.
Skrev ju igår att jag skulle jobba idag.
Kände senare igår att jag nog inte skulle orka jobba,
så jag ringde och förberedde Lena på det.
Och nu när klockan slog 13 nyss så kände jag att det var himla tur jag inte befann mig på jobbet.
Jag hade inte orkat helt enkelt.

Idag var ju en dagis-dag för Millie.
Tisdag och onsdag var jag ju ledig från jobbet så då får hon inte vara på dagis.
Men idag hade dom ju räknat med henne :)
11.15 skulle hon vara där.

Men 9.05 ringer dom från dagis och frågar om inte Millie kan komma dit redan nu,
dom skulle nämligen gå och kolla på lammungar och ville att Millie skulle få följa med. :)
Vi låg fortfarande i sängen så jag flög upp, tog en racerdusch
och klädde på oss.
Precis när vi skulle ta på oss ytterkläderna så knackade det på dörren.
Då stog en av personalerna där med ett barn och en förälder.
(Shit tänkte jag, tog jag så lång tid på mig ändå!)

Men det hade bara gått en kvart och dom hade börjat gå mot gården och gick ändå förbi oss,
så då tyckte dom att dom likagärna kunde hämta Millie hemma. Vilken service va?
Gulligt av dom :)
Och väldigt mysigt för barnen att få gå och se lammungar!
Synd bara att man själv inte är med, skulle vara mysigt att få ha sett Millies min.
Kan tänka mig att den lilla djurälskaren var överlycklig :)


15.30 så hämtar Oskar henne idag så jag ska passa på att vila lite till.
Igår fick vi ett paket i brevlådan med den här filuren på....
Kan ni gissa vad det var i paketet? :)


Kommentarer
Postat av: Ammi

Det märks att ni inte går på ett komunalt dagis iallafall :)



Åhh... villervallakläder!! Millie kanske vill manekänga lite så att vi får se vad det blev för kläder :)

Krya på dig!

2011-04-28 @ 17:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0