19/8-11 Sova var

Millie har börjat att bara vilja sova hos oss. Hon kan somna i sin säng (inte ikväll dock), men så efter 1-2 timmar kommer hon ut och ska då bara ligga i våran säng. 

Som nu så sover hon hur tungt som helst, men så försöker jag lyfta henne jätteförsiktigt för att bära henne till sitt rum. Precis innan jag ska gå in i hennes rum vaknar hon alltid i min famn och får panik, och bara pekar mot vårat sovrum.

Samtidigt som det är ganska jobbigt när hon sover i våran säng så tycker jag så synd om henne om hon verkligen är rädd i sitt rum.  Om jag står på mig och lägger henne i sin säng och sen sitter där bredvid så somnar hon ju till sist för det har jag provat några gånger. Men för det första vaknar hon väldigt snart igen och för det andra tycker jag inte om att se henne rädd och ledsen.  Så fort jag bara lägger ner henne i våran säng igen så sover hon väldigt djupt på ca 30 sekunder. Därför blir man lätt smidig av sig när man själv är trött. 

Det blir ganska trångt med 3 personer i en 1.60 säng! Men visst..det är ganska mysigt när hon ligger precis intill mig med sin varma lilla hand och sover sådär sött som bara barn kan. Lilla Millie-mys. Fast för både hennes o våran skull så tror jag vi skulle sova bättre alla tre om hon sov i sin säng. Vad svårt det är!

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för tipset..

jag får testa de.. jätte jobbigt med blåsor alltså..

ja hon börjar bli så stor..=) Millie med..

kul ålder nu tycker jag.. även om det ibland är väldigt tålamodsprövande..

vi har ju med problem med sovandet.. om vart hon ska sova och vart hon ska somna..

usch men jag tar dag för dag.. o som sagt mysigt är de o ha dem i sängen men trångt i 160 säng..

Rikard brukar gå ut o lägga sig i soffan.. hehe..;-)



Ja de måste vi! kanske kan komma till er nån dag sen.. nu åker vi ju snart o nästa vecka har jag lite mycket tror jag.. men när vi kommer hem!

sen får vi bjuda hem er kanske när vi flyttat om ni vill..=)kan vara lite mysigt i höstmörkret..=)



kram

2011-08-20 @ 22:00:23
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0