Kokit

Tjoff så var den veckan slut den med.

Om mindre än två veckor är det julafton! Ingen julfeeling o ingen snö. "Kokit" som Millie brukar säga. :) (tokigt)

Men mysigt ska det bli! Längtar att få se min lilla unges glädje :) för ååh vad hon kommer älska alla paket och allt annat som hör julen till.

Här hemma på Gissingsvallsvägen har vi precis sett en Irene Huss film. Sisådär men helt ok!
Nu tror jag allt det är sovdags :) tidigt, tidigt ska vi upp imorgon, igen. Men snart så är det en ledig dag!

Natti natti!


Millie tog på sig sin utklädningskjol förut och satte kastruller så det blev en egen liten orkester. Slog för fullt och sjöng/skrek bä bä vita lamm samtidigt. Lät helt underbart i öronen, elleeeeer? ;)


Kommentarer
Postat av: ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥

Hej :-)

Vad kul att du frågar! Alltid kul med folk som kommenterar. När jag blev gravid fick jag upp mitt intresse för foto och ännu mer när jag fick Maja. Jag är verkligen inget proffs, men jag lär mig i alla fall mer och mer för varje dag. Att jag köpte just en canon 550 beror på att jag länge velat ha en sån. Flera jag känner har sånna och är jättenöjda. Själv tycker jag också att korten blir väldigt skarpa och fina. Det finns ju nyare kameror från canons eos serie, men ärligt talat tycker jag inte att det skiljer så mycket på 550 och de nyare. Jag hade tur och fick köpa kameran + 2 objektiv och lite tillbehör för ett bra pris av min pappas fru. Jag fick ge 7500 för allt. Det är väldigt mycket pengar, men med tanke på vad allt kostade nytt var hon väldigt generös.

Min gamla kamera kostade runt 5000 ny med alla tillbehör och egentligen är den en väldigt bra kamera också.

Oj, nu babblade jag på ordentligt! Hoppas du fick ut något utav det :-)

2011-12-29 @ 15:30:02
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥

Hej igen :-)

Sorry för sent svar!

Börja med att kolla så att autofokus är aktiverat.. finns en liten knapp som brukar sitta bredvid objektivet där det står MF/AF.. det ska vara AF..



Sen vet jag inte om du kan det här med iso osv? när man ska ta bilder på något som rör sig behöver man ha större isotal.. bilder blir då inte lika skarpa, men de blir i alla fall inte suddiga :-) testa dig fram!



hur säger kameran ifrån när du kommer nära menar du?



kram

2012-01-16 @ 20:22:40
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Vi är också långa, både jag och Micke, så vi behöver också något rejält som hon verkligen får plats i tills det inte är dags för vagn längre... det är verkligen en djungel!! :D



Kramar och TACK <3

2012-03-18 @ 13:32:24
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0