14/1-11 What a night!

Oj oj oj..

Först och främst, vilken natt!!
Puuh.

Jag tror Millie grät nästan hela tiden mellan 00-04 ungefär.
Hon låg mellan oss, då brukar hon alltid vara lugn och sova bra.
Men hon bara snyftade, snurrade och var orolig.
O inte visste man vad man skulle göra, för hon sov ju ändå.

Vid halv 8 ville hon inte sova mer, men vi tog en lugn morgon i sängen.
Jag var jättetrött efter natten, och hon med tror jag.


Sen har hon varit jättekänslig idag.
Gråtit nästan hela tiden och bara lagt sig på golvet o gnällt.
O när jag skulle ge henne sin medicin så spottade hon, sparkade,
skrek, slängde med hela kroppen och fick världens panik.
Hur gör man då egentligen?

Till slut höll jag fast henne rätt hårt och fick henne att andas i masken.
Den slemlösande medicinen spottade hon ut så det flög överallt.
Huhu, jag hade inte världens bästa tålamod efter en sömnlös natt
och dessutom har jag mens.
Stackars min lilla snutta.

Kände mig så dum mot henne för att jag blev arg,
förstår ju att det inte är så kul att ta det där.
O när det var klart vände hon sig mot mig och gav mig två pussar och en kram.
Lilla fina älskade Millie.
Då förstår man helt plöstligt inte hur man nånsin kan bli arg.
 

Vi gick en promenad sen och hon somnade direkt och sov i tre timmar.
Jag var så trött men kände att jag inte riktigt kunde sova,
så jag la mig i soffan och läste.
Kändes skönt och avslappnande det med.



Ikväll gjorde vi hamburgare här hemma.
Jag tänkte vid halv 8 att jag ju kunde göra iordning henne och
söva henne så vi kunde äta själva i lugn och ro.

Hmm, gick sådär. Det tog över en timme att få henne att somna.
(tycker det blir sämre o sämre, men kanske är för att hon är sjuk)
Hon bara stod upp och grät o grät.
Till sist somnade hon iallafall, skam den som ger sig.
Jag hann läsa 33 sagor, ganska korta, men ändå.

Men när jag kom ut hade Oskar somnat i soffan,
pommesen hade blivit helt torra o hamburgarna kalla..
Men jag fick liv i honom och vi gjorde det bästa av det så blev ganska gott ändå :)


Mitt slit med Millie känns nästan som i onödan,
för gissa vem som vaknade pigg för en kvart sen???
Nu ligger Oskar och hon inne i våran säng och jag ska väl också lägga mig.
Anar en likadan natt som föregående.
Puuh, och jag som ska jobba hela helgen.


Bli frisk, glad och dig själv nu älskade Millie.

Långt o inte så glatt inlägg blev det visst idag.
Godnatt alla :)




Typ så här har jag känt mig idag



Och så här kommer jag nog känna mig inatt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0