3/1-11 Ns

Vi hade ett jättebra nyår i Malexander!!
Supergod mat o trevligt :)
Blev mango/passionsfruktsmousse, chokladmousse med krisp och så
olika goda frukter till det som efterrätt till slut. Gott faktiskt!
Förutom att det är ovant att skriva 2011 istället för 2010 så
tänker jag inte så mycket på att det är ett nytt år.
Dagarna går ju som vanligt ;)

Nyårsbordet




Nyårsdagen var vi kvar ganska länge, Millie fick bada i farmor o farfars stora badkar :)
Två meter långt är det!! Det tyckte hon var kul.
Liten Millie i ett stort badkar




På kvällen sen så kom Ante och Malin hit, dom hade hyrt film
och så smaskade vi massa gott. Trevligt o mysigt :)



Igår så åkte vi in till Linköping.
Köpte resterande grejer till väggen i köket,
några strumpor till Millie och ett par vinterskor till mig.
Ville egentligen hitta ett par rejäla kängor och var runt o leta överallt,
men antingen var dom väldigt dyra, försmå, förstora eller inte bra.

Kollade även på tvättmaskiner som vi snart måste köpa en ny.
Kan bara inte bestämma oss för om vi ska köpa enbart en vanlig tvättmaskin
eller en tvättmaskin med kombinerad torktumlare.
Får nämligen inte plats med två maskiner riktigt.
Men jag undrar lite om en kombinerad är bra eller inte?
Och om man behöver torktumlare??
Vi har ju klarat oss utan det i två år.

På kvällen sen åkte vi förbi och sa hej till mina föräldrar.
Dom skulle äta precis så vi blev bjudna på drömskinka, underbar maträtt!!!
Millie lyckades kissa ner sig när hon fick lufta rumpan i två minuter,
sen hamnade blöjan snett på nåt vis så kissade hon ner sig igen.
Fick låna min gamla dockas kläder haha.



Och idag..så har jag och Millie gått på stan i Mjölby med Malin.
Trevligt att ses lite :) Hon har semester denna vecka,
annars brukar vi tyvärr aldrig hinna ses i veckorna.
Hon köpte ett par jättefina skor, såna där Reebook Easytone om ni sett på reklam?
Blev lite sugen jag med, men det får vänta till jag har råd. Väldigt sköna var dom!
Jag hjälpte henne även att hitta en bh.
 
Sen gick vi till Happy och jag kunde verkligen inte låta bli att köpa dom här två,
 väldigt dyra, men ack så fina kläderna till Millie.
Jag tycker det är så himla lätt att köpa nåt dyrt till henne,
men om det är till mig själv blir jag väldigt snål :P



Lite stort än, men är ju till för våren/hösten.



Ni ser hur mycket hon gillar sin nya tröja va? ;)
Blev helt förstörd precis när jag tog kortet.



Hon somnade för knappt en timme sen, Oskar jobbar kväll
och nu tänkte jag lägga mig.
Godnatt :)


Kommentarer
Postat av: Lisandra mamma till Milo

Om du är ute efter ett par rejäla kängor så kan ja rekomendera dej att gå o kolla på Sharpman, jag har ett par därifrån o dom är helt underbara:)

Visst dom är dyra (3000kr) men de e så värt det, för dom ska trots allt hålla i 15 o om man jämnar ut de så blir det ju inte så dyrt;)



vi ses imorrn!

Kram

2011-01-04 @ 09:47:53
URL: http://lizzzandra.blogspot.com
Postat av: Malin

fina kläder, fanns det många mössor kvar?? =)

2011-01-04 @ 09:53:49
URL: http://malinmildh.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack, ja vi trivs jättebra sen finns det ju skavanker man hittar lite här o där o saker man saknar, sen tar det ju sin tid innan man får iordning så som man vill ha det. Man är ju inte gjord av pengar precis :-) Ja precis, vi köpte oss en kombinerad tvättmaskin med torktumlare. En elektro helios, rätt dyr vi gav sju-åtta tusen för den. Men värt dom kronorna. Dels har vi så liten toa här hemma o sen är det smidigt. Dock tar torktiden längre inte lika effektiv som en som är enbart torktumlare. Vi är nöjda iallafall. Som sagt man ska ha den länge så bättre o köpa kvalité på en gång tycker jag. Finns ju andra bra märken också såklart :) Kram

2011-01-06 @ 22:00:36
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0